Studenci będą zaliczać w sieci
Rafał Moczadło z Uniwersyteckiego Centrum Zdalnego Nauczania i Kursów Otwartych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, kierownik projektu „UMCS w Second Life”
Od jesieni Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej uczestniczy w internetowej grze Second Life. Na czym ona polega? Rafał Moczadło: Second Life (SL) jest wirtualnym, trójwymiarowym światem tworzonym i przekształcanym całkowicie przez jego użytkowników. Każdy użytkownik porusza się w tym świecie za pomocą awatara, czyli animowanej postaci, którą można dowolnie modyfikować. Są trzy sposoby poruszania się w tym środowisku: chodzenie, latanie oraz teleportacja. Awatary mogą komunikować się tekstowo, mówić do siebie i używać gestów. SL pełni również funkcję serwisu społecznościowego. Nie jest to gra. Gra bowiem wymaga określonych reguł, współzawodnictwa lub dążenia do realizacji określonego celu. Second Life nie spełnia żadnego z tych kryteriów. Czasem definiuje się go jako sieciową, wieloosobową grę fabularną. To błąd, ponieważ z grą komputerową SL ma wspólny właściwie jedynie interface oraz to, że się odbywa w Internecie, a jedynym sposobem skorzystania z Second Life jest komputer podłączony do sieci z zainstalowanym darmowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta