Globalny boom na płaskie telewizory
Sprzedaż odbiorników zarówno w systemie LCD, jak i plazmowych do 2012 r. wzrośnie ponaddwukrotnie do 180 mln sztuk rocznie – prognozuje organizacja branżowa Japan Electronics and Information Technology Association.
Badanie objęło 51 państw, ale jak zaznaczają przedstawiciele organizacji, pokazuje globalny trend.
Zdaniem organizacji za tak silny rozwój rynku odpowiada zwłaszcza ogromny wzrost w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Jak wynika z danych JEITA, do 2012 r. sprzedaż telewizorów LCD wzrośnie do 155 mln sztuk wobec 74,8 mln sztuk w ubiegłym roku. Z kolei droższe plazmowe, których w ubiegłym roku sprzedano 11,4 mln sztuk, w 2012 roku powinny znaleźć 25 mln chętnych. Perspektywy są optymistyczne dla firm azjatyckich – jak podaje organizacja – południowokoreański Samsung-Electronics oraz Sony kontrolują większość produkcji odbiorników w systemie LCD.
Z kolei koncern Matsushita, producent marki Panasonic, kontroluje jedną trzecią rynku odbiorników plazmowych. Wzrostowi sprzedaży sprzyja stały spadek cen – zależnie od przekątnej ekranu – od 10 do nawet 20 procent rocznie.