Każdy urząd może potwierdzić odpis pełnomocnictwa
Procedury. Nie tylko urząd skarbowy, ale również gmina i urząd marszałkowski może poświadczyć odpis pełnomocnictwa. Pobierze za to opłatę skarbową, po 5 zł za każdą stronę
W postępowaniu podatkowym adwokat, radca prawny lub doradca podatkowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa. Przy innych pełnomocnikach konieczny jest jego urzędowo poświadczony odpis. Kto jest uprawniony do poświadczania? Czy trzeba kierować się rozporządzeniem ministra sprawiedliwości w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki? – pyta czytelnik DF.
Postępowanie podatkowe wszczynane jest na wniosek przedsiębiorcy albo z urzędu przez organ. Przedsiębiorca może mieć w takim postępowaniu pełnomocnika. Aby jednak mógł on skutecznie działać, konieczne jest przedłożenie pełnomocnictwa (pisaliśmy o tym w DF z 10 kwietnia br.). Może być to oryginał pełnomocnictwa albo jego urzędowo poświadczony odpis. Uprzywilejowani w tym wypadku są radcy prawni, doradcy podatkowi i adwokaci, którzy jako pełnomocnicy sami mogą uwierzytelniać odpis udzielonego im pełnomocnictwa. Inni pełnomocnicy nie mają takich możliwości. Pozostaje im złożenie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa.
Gdy postępowań jest więcej, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta