Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rynkiem telewizyjnym trzeba dobrze potrząsnąć

24 kwietnia 2008 | Ekonomia | Łukasz Dec

Na polskim rynku telewizyjnym rozparły się trzy wielkie koty. Powód? Brak technicznych możliwości, aby ktokolwiek poza TVP, Polsatem i TVN mógł dotrzeć do większości Polaków. A tylko taka widownia zapewni pieniądze od reklamodawców.

Cyfryzacja zmieni układ sił. Nowi nadawcy będą mogli wejść na ogólnopolski rynek telewizyjny i wyrwać kawałek reklamowego tortu dla siebie. To spędza sen z oczu szefom Polsatu i TVN. Z takim Rupertem Murdochem i jego TV Puls na dłuższą metę trudno będzie walczyć. Czy rzeczywiście należy osłabiać polskich nadawców wobec globalnych gigantów? W dobie kapitalizmu narodowego (którego przejawy, mimo wspólnego rynku i deklarowanej otwartości, napotykamy na każdym kroku) pytanie jest ważkie i do rozważenia przez rządzących.

Tylko jaka jest gwarancja, że polskie firmy zostaną w polskich rękach? Przecież Zygmunt Solorz już negocjował sprzedaż akcji Polsatu Axelowi Springerowi. Na podobny pomysł mogą wpaść Jan Wejchert i Mariusz Walter. A wtedy lepiej, aby o polskiego widza biło się – dzięki cyfryzacji – ośmiu graczy, a nie jak do tej pory – trzech. Bo konkurencja jest zawsze dobra, a kapitał nie ma narodowości.

Brak okładki

Wydanie: 7998

Spis treści

Ekonomia

Aegon bliżej Skarbca
Axel Springer w dołku
Azja straciła najwięcej na kryzysie hipotecznym w Stanach Zjednoczonych
BP pod ścianą
Blisko dołków z marca
Cytat dnia
Czy wahania kursu złotego są powiązane z cenami akcji?
DM IDMSA o spółkach
DM Millennium o spółkach chemicznych
Debiut numer 12 i 23
Deficyt budżetu: 0 – 700 mln zł
Deni Cler na GPW
Dom zmienia nazwę na Warta
Dominium chce na GPW
Droższa ropa, tańsza miedź
Droższe tanie latanie
Dywidenda z Pekao SA
Gazprom blisko wartości GE
Gołąb to czy jastrząb, czyli o rynkowych stereotypach
Grecy rzucają wyzwanie Totalizatorowi
Holendrzy na parkiecie w stolicy
Hydrobudowa po 8,8 zł
ING z Euler Hermes
Jastrzębie zostanie bez koksu?
KHW kończy rozmowy z doradcami
Kalendarium gospodarcze
Królikowski w BPH
Kupuj PGNiG
Kurierzy Kolportera wyjadą na ulice
Kurs złotego pozostaje stabilny
Kłopoty z zatrudnieniem
LICZBA DNIA: 9 proc. firm pracuje bez utrudnień
Lidl nadal w Polsce. Jak długo?
MFW: Polska górą
Miliardy euro na galerie
Miliardy złotych na spożywczy luksus
Milioner z Kielc
Moda na polisy direct
NWR bliżej giełd
Nadawcy kontra UKE
Najwięksi gospodarze mają płacić składkę ZUS
Nowa strategia Skotanu
Nowy magazyn Agory
Nowy szef Opla w Polsce
Państwowe Polfy chcą na giełdę
Pięciu na prezesa PKN Orlen
Point Group kupi Media Works
Powstanie Index Holding
Rainbow Tours rośnie
Rekordowe wydatki polskich firm za Odrą
Rynek aut w kwartale
Rynkiem telewizyjnym trzeba dobrze potrząsnąć
Sklep z marzeniami, czyli NewConnect
Strategia BRE na razie bez zmian
Surowe kary za źle zorganizowane przetargi
Telewizja w odstawkę. Axel skupia się na rynku gazet
UniCredit tworzy rezerwy
Wybudują na Śląsku
Wzrost Tele2
Zachód nie chce polskiej sklejki
Zadbać o podstawowy biznes
Zyski towarzystw wyższe o 18 proc.

Jakość życia w chorobie

Zamów abonament