Tania energia sprawia, że Polacy nie zwracają uwagi na ekologię
Z profesorem Wernerem Vogtem, członkiem zarządu koncernu Bosch und Siemens Hausgerate (BSH), lidera rynku AGD w Europie, rozmawia Piotr Mazurkiewicz
BSH ma już w naszym kraju trzy fabryki sprzętu AGD – będą otwierane kolejne?
Werner Vogt: Na pewno chcemy zwiększać nasze zaangażowanie w Polsce – niedawno otworzyliśmy nowe centrum badań i rozwoju w Łodzi i w tym kierunku chcemy się rozwijać. Uruchamiamy też w Polsce nowe centrum telefonicznej obsługi klienta. W tym roku roku będzie w nim pracowało 70 osób. Ten projekt będzie nas kosztował 15 mln zł. Planujemy przeznaczać co roku na rozwój w Polsce po 70 – 80 mln zł. To pokazuje, że traktujemy naszą obecność w waszym kraju poważnie.
Nie jesteście zainteresowani budową kolejnych fabryk lub przejmowaniem firm już działających w Polsce?
Otworzyliśmy niedawno nową linię zmywarek do naczyń i nowe zakłady przynajmniej na razie nie są planowane. Nasza globalna strategia zakłada rozwój organiczny, co nie znaczy jednak, że gdy pojawi się atrakcyjna możliwość, to z niej nie skorzystamy.
Według danych z początku tego roku zostaliście nowym liderem polskiego rynku dużego AGD.
Faktycznie nasza pozycja jest coraz lepsza. Nasz udział w rynku wynosi ok. 17 proc. Spodziewamy się, że wasz rynek dalej będzie szybko rosnąć i dlatego Polska jest dla nas jednym ze strategicznych krajów. Ten rozwój to m.in. zasługa tego, że spora część produkcji z polskich zakładów trafia na eksport.
Jednak w przypadku eksportu nie pomaga...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta