Gdzie najlepiej obsługują mieszkańców
Maria Wrona-Karczewska, dyrektor BAISO. Kieruje Biurem Administracji i Spraw Obywatelskich. Zasiada w komisji konkursu na WOM.
ŻW: Rusza kolejny konkurs na najlepszy Wydział Obsługi Mieszkańców. Jakie są zasady?
Maria Wrona-karczewska: – Najpierw kierownicy WOM-ów z 15 dzielnic (w trzech nie ma WOM-ów – przyp. red.) musieli napisać w ankietach, co w ich urzędach działa, co nie, jakie są udogodnienia. Jury oceni teraz, czy to, co deklarowali, jest prawdą. Do 30 czerwca interesanci będą mogli w WOM-ach wypełniać ankiety dotyczące wydziałów.
Co jest szczególnie doceniane?
Sposób obsługi klienta, nastawienie urzędnika, szybkość załatwiania sprawy. Punktowane są różne możliwości umówienia się z klientem (np. SMS-em czy przez Internet) i brak barier dla niepełnosprawnych.
Który WOM wygrywał w poprzednich edycjach?
Dwukrotnie najlepsza była Praga-Północ.
Dla kogo jest ten konkurs?
Mobilizuje i urzędników, i mieszkańców. Pracownicy zwycięskiego WOM-u dostają po 3,5 tys. zł. A mieszkańcy mają poczucie, że dzięki ich postulatom coś się w urzędach zmienia na lepsze. Poza tym wzmacnia to ich identyfikację z dzielnicą.