Polacy chcą zarabiać na golfie
Elitarna rozrywka to także sposób na biznes. Budowę pola golfowego rozpoczął Jan Wejchert, prezydent grupy ITI. Wyda 60 mln euro
Rynek golfa nad Wisłą nabiera przyspieszenia dobrze uderzonej piłeczki. Według Polskiego Związku Golfa liczbę uprawiających ten sport w kraju można szacować na około 6 tys. osób. Regularnie grających amatorów i zawodowców jest jednak mniej. – Przez ostatnie dwa, trzy lata liczba grających się podwoiła. Myślę, że jest około 1,5 tys. aktywnych graczy, odwiedzających pola przynajmniej raz w tygodniu – tłumaczy Sławomir Marszałek, prezes Grupy Mars, jednego z głównych dystrybutorów sprzętu do golfa w Polsce.
Perspektywy wzrostu
Brakuje solidnych danych, aby ocenić wartość polskiego rynku golfa. Biorąc pod uwagę liczbę uprawiających ten sport, nakłady na budowę i utrzymanie pól oraz organizowane na nich imprezy, jest to grubo ponad 50 mln złotych rocznie. A kwota ta będzie z roku na rok rosnąć. Według badań prasy branżowej wartość światowego rynku golfa w 2010 r. osiągnie 550 mld dolarów.
Pól golfowych jest w Polsce około 40, w tym kilkanaście...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta