Na alkohol wydajemy rocznie ponad 20 mld zł
Popyt na whisky rośnie szybciej niż na wódkę. Polska w pierwszej piątce krajów o najwyższej dynamice sprzedaży napojów alkoholowych
Szybciej niż u nas wydatki na alkohol rosną na Ukrainie, w Wenezueli, Argentynie i Rosji – wynika z najnowszego raportu firmy Nielsen. Według niej w ubiegłym roku sprzedaż napojów alkoholowych zwiększyła się w Polsce o 15 proc. Jeszcze lepszy wynik zanotowała wódka. Łączne wydatki na nią zwiększyły się o 17 proc., do ponad 8 mld zł. Szybszy wzrost sprzedaży wódki w 2007 r. Nielsen zaobserwował tylko na Łotwie (o 37 proc.) i na Litwie (o 27 proc.). Ale sprzedaż wódki jest tam mniejsza niż w Polsce.
Producenci są zgodni, że coraz większe wydatki na alkohol związane są ze wzrostem zamożności. – Podnosi się sprzedaż droższych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta