Wydatki na zmianę oznaczenia firmy możemy zaliczyć do kosztów podatkowych
Rebranding to zmiana elementów wizualnych firmy, np. punktów sprzedaży, a wydatki z nim związane są kosztem uzyskania przychodów. Także wtedy, gdy dotyczą cudzej marki
Rebranding ma na celu ujednolicenie lub uaktualnienie oznaczeń graficznych obowiązujących w podmiotach należących do grupy lub sieci sprzedaży. Zazwyczaj wiąże się ze zmianą właściciela, nazwy, marki, kolorów firmowych, logo. Często jest połączony z kampanią reklamową w telewizji, prasie, Internecie. Rebranding przeprowadzały takie firmy jak PKN Orlen (wprowadzenie marki Bliska), operatorzy telefonii komórkowej (np. zastąpienie marki Idea marką Orange), banki.
Trzy formy rozliczenia
Wraz z rozwojem sprzedaży sieciowej coraz częściej wydatki na rebranding ponoszą podmioty niebędące właścicielem marki lub logo eksponowanych wizualnie w sklepie czy np. placówce banku. Pomimo to organy podatkowe akceptują zaliczenie tych wydatków do kosztów uzyskania przychodu. Niejednokrotnie bowiem możliwość sprzedaży np. telefonów komórkowych jest wprost uzależniona od zapewnienia takiej wizualizacji salonu (punktu sprzedaży), która jednoznacznie będzie wskazywać, z jakim operatorem telefonii komórkowej współpracuje jego właściciel. Jednak podstawą kwalifikacji kosztowej wydatków na rebranding w sytuacji, gdy jedna firma ponosi wydatki promujące cudzą markę, a inna firma je refunduje, powinna być umowa uzasadniająca ich poniesienie (np. umowa o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta