Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie każda trąbka gra jazzowo

21 sierpnia 2008 | Kultura | Marek Dusza
The Very Best of Smooth Jazz; UCJ/Universal, 2008
źródło: Rzeczpospolita
The Very Best of Smooth Jazz; UCJ/Universal, 2008

Autorzy składanek sugerują, że wykorzystanie w nagraniu trąbki lub saksofonu świadczy o tym, iż muzyka jest jazzem

Właśnie ukazał się dwupłytowy album „The Very Best of Smooth Jazz”. Z trudem znajdziemy na nim artystów, którzy kojarzą się z jazzem. Czyżby smooth jazz oznaczał zupełnie nowy styl, z jazzem niezwiązany? Wszystko na to wskazuje, choć artyści wrzuceni do tego worka przez wytwórnie jeszcze o tym nie wiedzą. A są to nazwiska tak znaczące, jak Amy Winehouse, Stevie Wonder i Lionel Richie.

Określenie smooth jazz pojawiło się w latach 80. i dotyczyło muzyki takich artystów, jak saksofonista Kenny G, gitarzyści Lee Ritenour czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8096

Spis treści
Zamów abonament