Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pokuta odzieżowego marketingu

21 sierpnia 2008 | Styl życia | Joanna Bojańczyk
Z męskiej kolekcji Ann Demeulemeester
źródło: EAST NEWS
Z męskiej kolekcji Ann Demeulemeester
Ekologiczna kolekcja Odzieżowego Pola to nie tylko ubrania, ale i akcesoria, takie jak buty, torby czy okulary. Marka produkuje ubrania z naturalnych włókien, wpisując się w światowy nurt „No Global Warming”. Przewodni temat kolekcji to „świadoma konsumpcja, świadomy wybór”
źródło: Odzieżowe Pole
Ekologiczna kolekcja Odzieżowego Pola to nie tylko ubrania, ale i akcesoria, takie jak buty, torby czy okulary. Marka produkuje ubrania z naturalnych włókien, wpisując się w światowy nurt „No Global Warming”. Przewodni temat kolekcji to „świadoma konsumpcja, świadomy wybór”
źródło: Odzieżowe Pole
źródło: Odzieżowe Pole
źródło: Odzieżowe Pole

Rozpędzony pojazd mody wrzuca bieg wsteczny. W nowych kolekcjach projektanci pokazują wzory sprzed lat: z lnu, juty, konopi, sizalu. A firmy odzieżowe nawołują do przerabiania ubrań z second-handów i zatrzymania konsumpcjonizmu. Nowe zjawisko czy obłuda?

W czasie czerwcowych Polskich Dni w Maso Corto we Włoszech marka Odzieżowe Pole zaprezentowała przygotowaną we współpracy z Instytutem Włókien Naturalnych kolekcję „Eko Ego”. Została uszyta z lnu, bawełny, konopi, juty, sizalu, ramii i jedwabiu, dodatki i barwniki wybrano pod kątem nieszkodliwości dla środowiska.

Znakiem kolekcji jest zielony ptaszek kiwi z napisem „Eko Ego”. – Pragniemy zwrócić uwagę klientek na problemy związane z globalnym ociepleniem i pokazać, że każdy z nas może coś zrobić dla środowiska naturalnego – powiedziała Marzena Ratowska, właścicielka Odzieżowego Pola.

T-shirt z cyjankiem potasu

Ekologia to słowo, które jest na ustach wielu producentów mody. Powołują się oni na hasła ochrony środowiska, troskę o zmiany klimatyczne itp. H&M ma ubrania z ekologicznej bawełny oraz wełny i poliestru z recyklingu we wszystkich działach swoich sklepów.

– Jesteśmy dumni, że udaje nam się wyjść naprzeciw zwiększonemu zainteresowaniu ze strony klientów, a tym samym wpływać na zwiększenie popytu na bawełnę organiczną – mówi szefowa działu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8096

Spis treści
Zamów abonament