Kiedy trzeba uaktualnić certyfikat
Przepisy nie mówią, jak długo obowiązuje certyfikat rezydencji. Fiskus nie wymaga jednak, aby aktualizować go przy każdej transakcji
Musimy go mieć, jeśli chcemy – przy wypłacie należności dla zagranicznego kontrahenta – potrącić niższy podatek (bądź nie płacić go w ogóle). Ale jak długo jest ważny? Czy wystarczy jeden przez cały okres współpracy, czy też musimy go co jakiś czas odnawiać? Jak pisaliśmy w DF z 7 sierpnia 2008 r. Ministerstwo Finansów w piśmie z 9 maja 2001 r. (PB-7/033/561/2001) wskazało, że w przypadku stałych umów handlowych wystarczy jeden certyfikat na rok. W wyjaśnieniach tych stwierdzono: „Na podstawie tego samego certyfikatu wystawionego w danym roku podatkowym może być dokonana więcej niż jedna płatność w danym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta