Wydatki na robienie dobrego wrażenia nie są kosztem
Sfinansowanie kontrahentowi podróży na targi oraz pobytu w hotelu to wydatki na reprezentację firmy
Tak uznała Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 20 sierpnia 2008 r. (nr IPPB1/415-683/08-2/JB) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jej zdaniem nie zmienia tego fakt, że skutkiem tego rodzaju działań jest sprzedaż towarów i osiągnięcie przychodów.
Z pytaniem wystąpił przedsiębiorca, którego firma jest przedstawicielem producentów maszyn budowlanych. Często wyjeżdża on za granicę na targi budowlane wraz z potencjalnymi klientami. W trakcie pobytu w fabryce i na targach kontrahenci, którzy rozważają możliwość zakupu maszyn budowlanych, mają okazję zapoznać się z zasadami eksploatacji tych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta