Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słowniczek przedsiębiorcy

16 września 2008 | Dobra firma | Paweł Wrześniewski

Gwarancja – to dobrowolny element umowy sprzedaży. Dając kupującemu gwarancję, sprzedawca zobowiązuje się do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w terminie określonym w gwarancji. Jeżeli inaczej nie zastrzeżono, odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy. Co ważne, ażeby do gwarancjitakiej znalazły zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego jej poświęcone, musi ona zostać udzielona na piśmie. Prawo nie narzuca maksymalnego terminu gwarancji.

Jeśli jednak gwarant określił termin, po każdej poważnej naprawie będzie on biegł na nowo.

Brak okładki

Wydanie: 8118

Spis treści
Zamów abonament