Diesel kręci cztery koła
Subaru i oszczędność – te pojęcia przez lata nie szły w parze. Do czasu aż pod maską auta spod znaku plejad cicho zagrał pierwszy w historii marki silnik Diesla o przeciwsobnym układzie cylindrów
jacek karolonek
Od 1972 roku Subaru z żelazną konsekwencją trzyma się swoich flagowych rozwiązań: stałego napędu na cztery koła i silnika o przeciwsobnym układzie cylindrów (boxer). To one decydują o tym, że auta tej firmy odznaczają się doskonałymi właściwościami jezdnymi. Silnik typu boxer ma niżej położony środek ciężkości, co znacząco wpływa na stabilność pojazdu, zaś stały napęd na obie osie poprawia przyczepność samochodu, szczególnie na śliskiej nawierzchni.
Silniki Subaru miały jednak jedną zasadniczą wadę: niepohamowany apetyt na paliwo. Fuji Heavy Industries (właściciel marki Subaru) opierała się modzie na ropniaki. Na szczęście skapitulowała. Skonstruowany przez Japończyków diesel, oczywiście w układzie boxer, od wiosny tego roku trafia na razie tylko pod maski modelu legacy i jego uterenowionej wersji outback. Niebawem będzie też dostepny w foresterze....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta