Bojkoty bardziej realne
Negatywne informacje o firmach zaczynają mieć znaczenie dla klientów. Dwukrotnie wzrosła liczba osób skłonnych nie kupować produktów firm cieszących się złą sławą
Takie są wyniki badań przeprowadzonych przez GfK Polonia dla „Rz”. W podobnych badaniach wykonanych sześć lat temu przez Fundację Komunikacji Społecznej (FKS) tylko 15 proc. Polaków było skłonnych nie kupować produktów danej firmy pod wpływem negatywnych opinii o jej działalności. Dziś odsetek takich deklaracji sięga 30 procent. Gdyby do osób skłonnych wstrzymać się z zakupami dodać te, które deklarują, że na pewno z nich zrezygnują (22 proc.), wynik sięgnąłby 50 proc. (w badaniach FKS – tylko 33 proc.)
– To optymistyczna wiadomość – mówi Bolesław Rok, wiceprezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB). – Teraz jest więcej niż kiedyś informacji o firmach,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta