Klient nie powinien pomylić produktów
Przy ocenie, czy znaki towarowe są na tyle do siebie podobne, że mogłyby wprowadzić w błąd kupującego, liczy się także cena produktu. Nie tylko elementy samego znaku
Tak wynika z wyroku Sądu Najwyższego z 3 października 2008 r. (I CSK 96/08).
Kończy on przegraną szwajcarskiej firmy Chocoladenfab-riken Lindt & Sprúngli AG jej spór ze spółką z o.o. Terravita. Przedmiotem tego sporu był wspólnotowy znak towarowy Lindt GOLDHASE – złoty zajączek wielkanocny.
Wyroby obu przedsiębiorców mają ten sam kształt, tę samą formę przestrzenną: figurki siedzącego zająca.
Ta sama forma
Przy ich produkcji obaj, tak samo jak wielu innych europejskich producentów czekoladowych zajączków, posługują się tymi samymi formami kupowanymi u tego samego producenta. Zajączek Lindta opakowany jest w złoconą owijkę z karbowaną czerwoną wstążeczką na szyi, na której zawieszony jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta