Wizytówka z Monachium
Największe limuzyny BMW są wizytówką marki, dlatego nowy model jest bogato wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne.
Bmw serii 7 ma ponad pięć metrów długości, ale już po pierwszych kilkuset metrach jazdy zauważyłem, że auto bardzo żywo reaguje na ruchy kierownicą. Mimo ponad – trzymetrowego rozstawu osi nawet mały skręt kierownicą wywoływał zmianę kierunku jazdy. Samochód nie jest przy tym nerwowy. Na autostradzie prowadzi się bardzo stabilnie i pewnie. To skutek zastosowania skrętnych tylnych kół, które do 60 – 80 km/h obracają się o trzy stopnie w przeciwnym kierunku do przednich, przez co średnica zawracania zmniejsza się o 70 cm – wynosi 12,2 m, ale nadal jest o 40 cm większa od mercedesa klasy S.
Przy wyższych prędkościach tylne koła skręcają w tej samej fazie co przednie, dzięki czemu zmiana pasa jest bardzo płynna. W zachowaniu stabilności na autostradach pomaga też aktywny mechanizm kierowniczy, który przy wyższych prędkościach jest mniej bezpośredni, za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta