Za wspólny fundusz pracodawcy płacą odrębnie
Organizacja działalności socjalnej między kilkoma firmami może obciążać portfele wszystkich do niej przystępujących. Albo po równo, albo według ich udziałów finansowych, wszystko zależy od ustaleń
– Czy za czynności związane z organizacją wspólnej działalności socjalnej i obsługą konta bankowego można zobowiązać stronę do uiszczenia określonej kwoty? – pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.
Niektórzy pracodawcy tworzący zakładowy fundusz świadczeń socjalnych i zatrudniający stosunkowo niewielką liczbę pracowników mają niewielkie środki finansowe na ten cel. Aby je zwiększyć, mogą prowadzić wspólną działalność socjalną na warunkach określonych w umowie. Pozwala im na to art. 9 ustawy z 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (DzU z 1996 r. nr 70, poz. 335 ze zm.), dalej ustawa o zfśs.
Potrzebna umowa
Prowadzenie działalności socjalnej wspólnie przez kilku pracodawców wymaga zawarcia umowy. W jej treści powinni zawrzeć:
- przedmiot wspólnej działalności socjalnej,
-...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta