Są druki do jednego okienka
Przedsiębiorca zakładający firmę bądź zawieszający jej działalność wypełnia jeden formularz zamiast czterech
Rada Ministrów wydała wczoraj rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej.
Rozpoczynający działalność od 31 marca będą składali nowe wnioski w urzędzie gminy (w ewidencji działalności gospodarczej). Na ich podstawie gmina załatwi za zakładającego firmę formalności związane z: krajowym rejestrem urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON), zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacją NIP, a także zgłoszeniem płatnika składek do systemu ubezpieczeń społecznych (ZUS lub KRUS). Prześle zamieszczone we wniosku dane do pozostałych urzędów.
Nie będzie już trzeba samodzielnie fatygować się do urzędu skarbowego po NIP i zgłaszać do ZUS jako płatnik składek w myśl przepisów o ZUS lub KRUS. Nie dość tego: formularze będą krótsze od składanych dotychczas w poszczególnych urzędach.Obok tradycyjnego, rozporządzenie określa też elektroniczny wzór wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej.