Magnesem na klienta będzie gwarancja
Dobra gwarancja to świetny sposób na promowanie własnych produktów. Firma zobowiązuje się w ten sposób do naprawienia albo wymiany sprzedanego wadliwego produktu na nowy.
Nie musi tego robić sama. Gwarantem, czyli usuwającym usterki albo dokonującym wymiany, może być równie dobrze osoba trzecia. Kupujący musi tylko przywieźć rzecz do miejsca wskazanego w gwarancji albo tego, w którym ją kupił. Z tego samego punktu będzie ją odbierał.
Termin gwarancji może być dowolny. Jeśli z dokumentów nie wynika nic innego, trwa on przez rok. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby go wydłużyć albo skrócić. Zwłaszcza w tej pierwszej sytuacji sprzedawca ma spore pole do popisu. W praktyce znani są i tacy producenci, którzy dają gwarancję sprzedanego towaru na całe życie.
Na tej samej zasadzie wolno też rozszerzyć listę zdarzeń, za które gwarant odpowiada. W przeciwnym razie będą to tylko przyczyny tkwiące w sprzedanej rzeczy, ale już nie np. powstałe wskutek niewłaściwej eksploatacji.