Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Magnesem na klienta będzie gwarancja

25 marca 2009 | Gazeta prawa i podatków | Paweł Wrześniewski

Dobra gwarancja to świetny sposób na promowanie własnych produktów. Firma zobowiązuje się w ten sposób do naprawienia albo wymiany sprzedanego wadliwego produktu na nowy.

Nie musi tego robić sama. Gwarantem, czyli usuwającym usterki albo dokonującym wymiany, może być równie dobrze osoba trzecia. Kupujący musi tylko przywieźć rzecz do miejsca wskazanego w gwarancji albo tego, w którym ją kupił. Z tego samego punktu będzie ją odbierał.

Termin gwarancji może być dowolny. Jeśli z dokumentów nie wynika nic innego, trwa on przez rok. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby go wydłużyć albo skrócić. Zwłaszcza w tej pierwszej sytuacji sprzedawca ma spore pole do popisu. W praktyce znani są i tacy producenci, którzy dają gwarancję sprzedanego towaru na całe życie.

Na tej samej zasadzie wolno też rozszerzyć listę zdarzeń, za które gwarant odpowiada. W przeciwnym razie będą to tylko przyczyny tkwiące w sprzedanej rzeczy, ale już nie np. powstałe wskutek niewłaściwej eksploatacji.

Brak okładki

Wydanie: 8276

Spis treści

Najlepsze uczelnie we wschodniej Polsce

Nieruchomości, budownictwo

Zamów abonament