Teraz wystarczy tylko wizyta w gminie
Od trzech tygodni przedsiębiorcy, którzy chcą założyć firmę, nie muszą już biegać od urzędu do urzędu. Wystarczy, że odwiedzą gminę, gdzie złożą wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Resztą formalności zajmie się organ ewidencyjny. To on przekaże odpowiednie zgłoszenia do ZUS czy urzędu skarbowego. Ma na to trzy dni od otrzymania wniosku.
Zgłoszenie możemy złożyć osobiście, przez pełnomocnika, przesłać pocztą (listem poleconym) lub elektronicznie – na formularzu online. Za złożenie wniosku teraz nic nie płacimy. Podobnie, gdy wprowadzane są zmiany dotyczące prowadzonej działalności. Za nie również nie ma opłat.
Działalność możemy rozpocząć i prowadzić już po zgłoszeniu, ale jeszcze przed zarejestrowaniem. Od zasady tej są jednak wyjątki.
Nie uruchomimy od razu firmy, gdy potrzebna jest nam np. koncesja. W takim wypadku działalność rozpoczniemy dopiero po jej uzyskaniu.
arti