Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gdy ktoś podbiera nam w sieci klientów

22 czerwca 2009 | Gazeta prawa i podatków | Sławomir Wikariak

Konkurent wykupił adres sieciowy, dzięki któremu może podebrać ci klientów? Możesz walczyć o odebranie mu go.

Jeśli nie zadbałeś na czas o rejestrację własnej domeny internetowej, nieuczciwy przedsiębiorca może zrobić to pierwszy i wykorzystać w ten sposób renomę twojej firmy. Nie oznacza to jednak, że jesteś na straconej pozycji. Możesz się domagać sprawiedliwości przed sądami polubownymi lub powszechnymi.

Jakich argumentów użyć? To oczywiście zależy od konkretnej sprawy. Najczęściej w pozwach podnoszony jest zarzut nieuczciwej konkurencji. Chodzi m.in. o działanie sprzeczne z dobrymi obyczajami, oznaczanie towarów i usług w sposób, który może wprowadzać klientów w błąd, czy utrudnianie dostępu do rynku.

Wykorzystanie używanej przez ciebie nazwy w domenie internetowej może też naruszać prawo do firmy. Jest jednak warunek – musi to być oznaczenie lub element wyróżniający cię spośród innych przedsiębiorców.

Brak okładki

Wydanie: 8350

Spis treści
Zamów abonament