Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Polska motoryzacja czeka na pomoc

10 lipca 2009 | Pierwsza strona | Adam Woźniak

O jedną piątą zmniejszyła się od początku roku produkcja aut w polskich fabrykach

To efekt spadku popytu w Europie Zachodniej i załamania eksportu. W całym przemyśle samochodowym pracę straciło w Polsce co najmniej 15 tys. osób.

Opel w Gliwicach zredukował produkcję niemal o połowę. Podobnie Volkswagen, który w Poznaniu wytwarza samochody dostawcze. FSO na warszawskim Żeraniu już tylko wegetuje. Nieźle trzyma się jedynie Fiat produkujący małe auta, które za granicą dobrze się sprzedają dzięki dopłatom tamtejszych rządów – na przykład w Niemczech jest to 2500 euro.

W Polsce kurczy się także sprzedaż. Jeśli nie liczyć samochodów, które w naszych salonach kupują i wywożą za granicę obcokrajowcy, spadła ona w tym roku o 15 – 17 proc.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego bije na alarm. Jego zdaniem branża powinna, tak jak w innych krajach Unii Europejskiej, dostać wsparcie rządu.

Tymczasem w Polsce z początkiem roku wzrosła akcyza na duże samochody. Wkrótce mogą też zniknąć odliczenia podatkowe dla aut służbowych.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Brak okładki

Wydanie: 8366

Spis treści

Po godzinach

Zamów abonament