Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie każda promocja dla firm jest bez PIT

20 lipca 2009 | Gazeta prawa i podatków

Przedsiębiorcy kierują akcje marketingowe nie tylko do klientów detalicznych. Często ich adresatami są inni przedsiębiorcy lub zatrudniane przez nich osoby, które decydują o zakupach. Z interpretacji fiskusa wynika, że wtedy nie ma zastosowania zwolnienie od PIT dotyczące sprzedaży premiowej.

Zgodnie z ogólnymi zasadami do wysokości limitu zwolnione są wygrane w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagrody związane ze sprzedażą premiową. Jednorazowa wartość wygranych lub nagród nie może przekroczyć 760 zł. Przepis ten wprowadza jednak wyjątek: reguły te nie dotyczą nagród z tytułu sprzedaży premiowej otrzymanej przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą. Są one bowiem przychodem z tej działalności.

—kpt

Brak okładki

Wydanie: 8374

Spis treści
Zamów abonament