Nie każda promocja dla firm jest bez PIT
Przedsiębiorcy kierują akcje marketingowe nie tylko do klientów detalicznych. Często ich adresatami są inni przedsiębiorcy lub zatrudniane przez nich osoby, które decydują o zakupach. Z interpretacji fiskusa wynika, że wtedy nie ma zastosowania zwolnienie od PIT dotyczące sprzedaży premiowej.
Zgodnie z ogólnymi zasadami do wysokości limitu zwolnione są wygrane w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagrody związane ze sprzedażą premiową. Jednorazowa wartość wygranych lub nagród nie może przekroczyć 760 zł. Przepis ten wprowadza jednak wyjątek: reguły te nie dotyczą nagród z tytułu sprzedaży premiowej otrzymanej przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą. Są one bowiem przychodem z tej działalności.
—kpt