Zbyt niska „średnica” zatka lotnisko
Dlaczego pociągi jadące na Okęcie nie będą piętrowe? Bo tunel średnicowy jest za niski. Żeby to zmienić, wystarczy zamontować tzw. szynę prądową. PKP się waha
Przetarg Szybkiej Kolei Miejskiej na 13 pociągów do obsługi połączenia centrum Warszawy z lotniskiem Okęcie wkroczył w kolejny etap.
Jak ustaliliśmy, oferty wstępne złożyły tylko dwie polskie firmy: nowosądecki Newag i bydgoska PESA. Francuski Bombardier i szwajcarski Stadler zrezygnowały. Powód – miały minimalne szanse na przebicie ceną rodzimych producentów.
Bez toalet
Szacowane koszty tego zakupu to 299 mln zł. Pociągi będą budowy „jednoprzestrzennej”, czyli bez podziału na wagony. Żeby zmieścić w środku więcej ludzi, siedzenia będą umieszczone pod oknami (jak w metrze). Z tego samego powodu składy zostaną w ogóle pozbawione... toalet.
Dlaczego na lotniskowej linii nie mogą jeździć pociągi piętrowe (jak w Wiedniu, Amsterdamie i dziesiątkach innych portów lotniczych)?
–...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta