Wartość otrzymanej nagrody zwiększy przychody z działalności
Przedsiębiorca, który otrzyma nagrodę w związku z firmowymi zakupami, powinien o jej wartość zwiększyć przychody z działalności gospodarczej. Nie może więc liczyć na zwolnienie od podatku, nawet gdy wartość wygranej nie przekracza 760 zł
Firmy kierują akcje marketingowe nie tylko do klientów detalicznych. Często ich adresatami są inni przedsiębiorcy lub zatrudniane przez nie osoby, które decydują o zakupach. Wtedy nie ma zastosowania zwolnienie od PIT dotyczące sprzedaży premiowej.
Zgodnie z ogólnymi zasadami do wysokości limitu zwolnione są wygrane w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagrody związane ze sprzedażą premiową. Wynika to z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT. Jednorazowa wartość wygranych lub nagród nie może przekroczyć 760 zł. Przepis ten wprowadza jednak wyjątek: reguły te nie dotyczą nagród z tytułu sprzedaży premiowej otrzymanej przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą. Są one bowiem przychodem z tej działalności.
Organizator wykazuje koszty
Aby zmotywować kontrahentów do większych zakupów, firmy często organizują dla nich akcje promocyjne. Problemem takim zajmowała się Izba Skarbowa w Katowicach w interpretacji z 6 marca 2009 r. (IBPBI/2/423-1142/08/PC). Z pytaniem zwróciła się spółka, która jest producentem oprogramowania dla firm wspomagającego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta