Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy mamy reprezentację firmy, a kiedy koszt podatkowy

20 lipca 2009 | Dobra firma | Adam Kałążny Krzysztof Wojtowicz Joanna Zawiejska-Rataj
autor zdjęcia: Paweł Gałka
źródło: Rzeczpospolita

Przedsiębiorca nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację. Przepisy podatkowe nie definiują jednak, co należy przez to rozumieć. Jest to źródłem wielu problemów, na co wskazują liczne interpretacje organów podatkowych i bogate orzecznictwo

Od 1 stycznia 2007 r., na skutek zmiany art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT (i odpowiednio art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT), koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych, zostały wyłączone z kosztów uzyskania przychodów. Wcześniej możliwość uznania takich wydatków za koszt podatkowy też była ograniczona, w ramach limitu na reprezentację oraz tzw. reklamę niepubliczną.

Od czasu tej zmiany przepisów pojawiło się wiele interpretacji organów podatkowych oraz wyroków sądów zajmujących się zagadnieniem rozliczania wydatków reprezentacyjnych. Przyjrzyjmy się aktualnym tendencjom.

Co to jest reprezentacja

Nadal...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8374

Spis treści
Zamów abonament