Wolność na unijnych torach
Od stycznia po polskich trasach będą mogły jeździć koleje pasażerskie z całej Wspólnoty
Polska nie będzie jednak na to przygotowana. Zabraknie bowiem ustawy regulującej otwarcie rynku, która utknęła w Trybunale Konstytucyjnym. To może znacznie skomplikować sytuację PKP InterCity.
4 mld zł rocznie jest wart polski rynek kolejowych przewozów pasażerskich
Brak ustawy nie zapobiegnie jednak liberalizacji. Dokona się ona na podstawie dwóch unijnych dyrektyw i rozporządzenia. To ostatnie, o odszkodowaniu dla pasażerów za spóźnienie pociągu, może jednak wejść w życie wprost, bez udziału polskiego prawodawcy. Natomiast dyrektywy są podstawą do uchwalenia odpowiedniego prawa krajowego. –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
