Polska może stracić pozycję lidera
- Obecny kryzys jest testem prawdy dla przedsiębiorstw - Część z nich, w tym bez wątpienia firmy innowacyjne, radzi sobie dobrze - Sęk w tym, że w polskiej gospodarce takich spółek wciąż jest niewiele
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
Firmy zaczęły zmieniać podejście do sposobu budowania pozycji konkurencyjnej na rynku. Od 2007 r. zmniejsza się znaczenie ceny w budowaniu tej pozycji, nieznacznie rośnie znaczenie jakości produktów i usług. Droga do transformacji przedsiębiorstw w firmy innowacyjne jest jednak daleka. Świadczy o tym chociażby niewielka liczba firm małych i średnich, które posiadają certyfikat jakości ISO – 6,7 proc. Wśród firm dużych sytuacja wygląda znacznie lepiej, prawie 65 proc. firm posiada bowiem certyfikat jakości ISO. Ciągle jednak jest źle np. z certyfikatami zarządzania środowiskiem.
Brak dobrych regulacji
Gdzie tkwią bariery rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw? Pierwszy obszar to brak dobrych rozwiązań instytucjonalnych, w tym regulacji wspierających finansowanie inwestycji w innowacje. Takim rozwiązaniem byłyby w opinii ponad 46 proc. przedsiębiorców ulgi w podatkach związane z wprowadzeniem przez nie innowacji w praktyce (badania PKPP Lewiatan przeprowadzone na firmach innowacyjnych przy okazji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
