O dobro zakładu pracy powinni dbać nie tylko kierownicy
Gdzie i w jakich aktach prawnych należy szukać przepisów zobowiązujących pracowników na stanowiskach kierowniczych (którzy nie są członkami zarządu), mających dostęp do wszystkich ważnych informacji finansowych, ekonomicznych i handlowych, do dbania o dobro zakładu i niepodejmowania działalności konkurencyjnej, wykorzystując nawet portfel zleceniodawców?
Dbanie o dobro zakładu pracy jest jednym z obowiązków pracownika wymienionych w art. 100 k.p. Naruszeniem tego obowiązku będzie między innymi podjęcie działalności konkurencyjnej czy ujawnienie tajemnicy przedsiębiorstwa.
Art. 100 kodeksu pracy § 2 określa przykładowe obowiązki związane z wykonywaniem pracy. Zgodnie z tym przepisem pracownik powinien:
- przestrzegać czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy,
- przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,
- przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
- dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta