Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zakupy z Internetu nie zawsze do zwrotu

28 grudnia 2009 | Prawo | kos

Konsumenci są przekonani, że każdy towar zakupiony w e-sklepie można oddać w ciągu dziesięciu dni od odebrania przesyłki. Nie jest to prawda

Źródłem nieporozumień jest ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 ze zm.), która reguluje zasady zawierania i realizowania umów zawieranych na odległość, czyli bez jednoczesnej obecności obu stron transakcji. Przewiduje ona co prawda zwroty towarów, ale nie oznacza to, że każdy niechciany prezent zakupiony w internetowym sklepie można oddać. Co do zasady obowiązuje dziesięciodniowy termin do namysłu.

W tym okresie możemy bez większych konsekwencji odstąpić od umowy, zwrócić towar i odzyskać pieniądze. Jedynym mankamentem jest konieczność pokrycia opłat za przesyłki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8508

Spis treści
Zamów abonament