Mocni w sieci
Łukasz Wejchert, prezes Onetu i wiceprezes grupy TVN ds. online, o wideo na żądanie w sieci i internetowych nowościach
Rz: Po trzech kwartałach przychody TVN z segmentu online spadły. Jak będzie w czwartym kwartale?
Łukasz Wejchert: Widzimy na rynku niewielki wzrost wpływów z reklamy graficznej, np. na Onecie w listopadzie wynosił on ok. 10 proc. w porównaniu z listopadem 2008 r. Na podsumowanie grudnia jest jeszcze za wcześnie. Duże zwyżki widać w lokalizatorze Zumi.pl i w naszym serwisie randkowym Sympatia.pl. Okazuje się, że w trudnej sytuacji rynkowej ludzie mniej wydają na podróże czy większe inwestycje, ale za to inwestują w rozrywkę. Widać to też na rynku kinowym.
Źle, że przez 20 lat nie zbudowaliśmy autostrad, ale gorzej będzie, jeśli nie stworzymy infrastruktury internetowej
Jak Onet chce się uniezależnić od wahań na rynku reklamowym?
Nasza dywersyfikacja przychodów polega na inwestowaniu w Internet yellow pages, serwis randkowy, gdzie są płatne konta, mamy też przychody z e-commerce i aukcji internetowych. Z roku na rok procentowy udział tych przychodów rośnie.
Nowa serwerownia Onetu warta jest ponad 60 mln zł, jak napisała spółka w komunikacie “Baza technologiczna pod przyszłą ekspansję”.
Wymagania sprzętowe dla dostarczania w sieci wideo dobrej jakości są olbrzymie. Segment online ma potencjał wzrostowy i w najbliższych pięciu – dziesięciu latach będzie wciąż rósł. To, co jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta