Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

„Papuga” sprawdza Okęcie

30 grudnia 2009 | Życie Warszawy | Konrad Majszyk
L-410 turbolet nazywany „papugą“ na płycie lotniska Okęcie tuż po sprawdzeniu systemu ILS
autor zdjęcia: Jerzy Gumowski
źródło: Fotorzepa
L-410 turbolet nazywany „papugą“ na płycie lotniska Okęcie tuż po sprawdzeniu systemu ILS

Od stycznia w Warszawie będzie można lądować w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Nie wiadomo tylko, na ilu pasach. Wzięliśmy udział w podniebnych testach systemu nawigacyjnego

Będzie mniej odwołanych lotów. Zmniejszy się liczba lądowań na lotniskach rezerwowych. Od 14 stycznia wspomagający lądowanie system ILS – rozmieszczona na płycie Okęcia sieć nadajników i tzw. nawigacyjnych markerów – będzie działać w drugiej wyższej kategorii. To pozwoli pilotowi „posadzić” samolot przy gęstszej mgle i niższym pułapie chmur niż dotychczas.

Specjaliści z Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej badali wczoraj z powietrza jakość sygnału ILS na Okęciu.

Czeski Top Gun

– Urząd Lotnictwa Cywilnego wymaga sprawdzenia sygnału ILS przynajmniej raz na pół roku – mówi inspektor pokładowy Paweł Szpakowski. – Żeby być pewnym wyników, musimy zrobić 30 – 40 podejść do lądowania – wylicza.

Do testów posłużył turbośmigłowy L-410 turbolet produkcji czechosłowackiej z lat 60. ub. wieku. Z powodu zielono-żółto-niebieskiego statecznika pionowego piloci nazywają tę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8510

Spis treści
Zamów abonament