Grzeszna Katia musi umrzeć
David Alden zrobił w Warszawie spektakl ascetyczny, ale niesłychanie poruszający
„Katia Kabanowa” została wystawiona w Operze Narodowej wbrew regułom rządzącym tradycyjnym widowiskiem. Na ogromnej scenie przesuwa się pomalowana w brzydkie kolory ściana domu – główny element dekoracji. I jest kilkoro wykonawców w nieefektownych, burych ubraniach. A jednak przestrzeń, którą zwykle wypełniają wyszukane pomysły scenografów, tłumy statystów, tancerzy i chórzystów, nie razi pustką.
Spektakl wciąga, fascynuje, wręcz hipnotyzuje. Przemawia prawdą, szczerością uczuć, głębią psychologicznego rysunku postaci. Nie pokazuje koturnowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta