Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Filmy dla dzieci nie będą przerywane reklamami

23 czerwca 2010 | Prawo | Jerzy Kowalski

Branża powinna sama ograniczyć zachęcanie do kupna niezdrowej żywności

Przekaz reklamowy i świat realny to dla dzieci prawie to samo. To założenie przepisów dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych (czeka na wdrożenie do polskiego systemu), która m.in. ma chronić przed nadużywaniem marketingu dziecięcego.

– Projekt założeń do nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji zakłada wprowadzenie definicji audycji dla dzieci w celu skuteczniejszego egzekwowania obowiązującego zakazu przerywania reklamami audycji dla dzieci. Ministerstwo Kultury, autor projektu założeń, proponuje, aby audycję dla dzieci zdefiniować jako audycję, która ze względu na czas nadania i zawartość programową jest skierowana głównie do odbiorców w wieku do 12 lat. Obejmie więc ona także filmy np. rysunkowe – tłumaczy Małgorzata Zielińska, prawnik w kancelarii Furtek Komosa Aleksandrowicz.

Pomocna definicja

Dziś...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8655

Spis treści
Zamów abonament