Filmy dla dzieci nie będą przerywane reklamami
Branża powinna sama ograniczyć zachęcanie do kupna niezdrowej żywności
Przekaz reklamowy i świat realny to dla dzieci prawie to samo. To założenie przepisów dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych (czeka na wdrożenie do polskiego systemu), która m.in. ma chronić przed nadużywaniem marketingu dziecięcego.
– Projekt założeń do nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji zakłada wprowadzenie definicji audycji dla dzieci w celu skuteczniejszego egzekwowania obowiązującego zakazu przerywania reklamami audycji dla dzieci. Ministerstwo Kultury, autor projektu założeń, proponuje, aby audycję dla dzieci zdefiniować jako audycję, która ze względu na czas nadania i zawartość programową jest skierowana głównie do odbiorców w wieku do 12 lat. Obejmie więc ona także filmy np. rysunkowe – tłumaczy Małgorzata Zielińska, prawnik w kancelarii Furtek Komosa Aleksandrowicz.
Pomocna definicja
Dziś...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta