Zostaw sobie tylko kluczowy biznes
Już ponad 90 proc. dużych firm w Polsce korzysta z outsourcingu. Ale rozwój wartej 5 mld zł branży usług biznesowych to zasługa inwestorów z zagranicy
„Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili; powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej” – ten cytat Henry’ego Forda z lat 20. minionego wieku jest do dziś jednym z najczęściej powtarzanych w publikacjach dotyczących outsourcingu. I, jak podkreślają przedstawiciele tej branży, świetnie oddaje jego sedno; lepiej skupić się na kluczowych działaniach, które zapewnią firmie trwały wzrost, a te mniej ważne dla biznesu oddać do realizacji specjalistom, bo ci zrobią to lepiej i taniej.
Na początek transport i ochrona
W Polsce outsourcing zaczął robić medialną karierę w ostatnich latach, gdy w szybkim tempie, po kilkadziesiąt rocznie zaczęło u nas przybywać centrów usług biznesowych, tzw. BPO i SSC otwieranych przez globalne korporacje. Centra SSC nastawione są na obsługę spółek grupy, a BPO świadczą usługi zewnętrznym (też zwykle globalnym) klientom. Dziś jest to już branża zatrudniająca ponad 50...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta