BHP-owiec na kontrakcie
Specjaliści z zewnątrz coraz częściej dbają o rozwój sprzedaży, BHP, firmowe auta oraz public relations polskich przedsiębiorstw
Większość firm woli już oddać ochronę, usługi porządkowe, obsługę IT czy windykację należności specjalistom z zewnątrz. Teraz dbają oni także o BHP, rozwój sprzedaży, firmowe samochody oraz PR. Spółki nie tylko zamawiają obsługę PR na zewnątrz, ale też coraz częściej pracownik agencji jest ich rzecznikiem.
– Liczy się ograniczenie kosztów i oszczędność czasu. W korporacjach, gdzie są rozbudowane pakiety benefitów, może to obniżyć koszty nawet o połowę – mówi Joanna Delbar, wiceprezes Związku Firm PR, która przez siedem lat była kontraktowym rzecznikiem łódzkiej Manufaktury.
Specjalista może więcej
Wśród kolejnych funkcji, które firmy zaczynają wydzielać na zewnątrz, są zakupy i całe działy produkcyjne fabryk. W outsourcingu personalnym specjalizują się agencje zatrudnienia, które do niedawna ograniczały się do dostarczania pracowników tymczasowych na żądanie. Teraz coraz częściej oferują swym klientom outsourcing procesów, działów, a nawet całych załóg w zakładach produkcyjnych firm.
Szefowie firm outsourcingowych przyznają, że dla ich klientów istotnym argumentem jest obniżka kosztów, ale nie mniej ważna jest dobra jakość.
– W Polsce mamy coraz więcej doświadczonych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta