Pilna potrzeba nie może wynikać z niedbalstwa
Zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki powinno służyć wyłącznie do przeciwdziałania lub do usunięcia skutków zdarzeń nieprzewidzianych, takich jak powódź czy pożar
Jak wynika z treści art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. DzU z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zm.), zamawiający, np. gmina, może w określonych sytuacjach stosować uproszczony tryb udzielania zamówień publicznych: negocjacji bez ogłoszenia.
Aby to było możliwe kumulatywnie muszą zostać spełnione następujące przesłanki:
- występuje pilna potrzeba;
- pilna potrzeba udzielenia zamówienia nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego;
- wcześniej nie można było przewidzieć konieczności udzielenia zamówienia publicznego;
- nie ma możliwości zachować terminów przewidzianych przez Prawo zamówień publicznych właściwych dla przetargu nieograniczonego, ograniczonego, czy negocjacji z ogłoszeniem.
Negocjacje bez ogłoszenia
Dopuszczalność powoływania się na przesłankę z art. 62 ust. 1 pkt 4 prawa zamówień publicznych uzależniona jest od łącznego wystąpienia wszystkich wymienionych w tym przepisie warunków. Ponadto powinien między nimi zachodzić związek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta