Bezpieczeństwa można się nauczyć
Wprowadzenie pojęcia kultury wypoczynku pozwoli na tworzenie pozytywnej postawy w społeczeństwie - mówi Justyna Lulkiewicz, dyrektor biura marketingu PGNiG SA
Co skłoniło PGNiG do zaangażowania się w promowanie bezpieczeństwa nad wodą i ochronę środowiska?
Justyna Lulkiewicz: Powód był oczywisty – w 2007 roku miał miejsce na Mazurach tzw. biały szkwał. To tragiczne wydarzenie, które pochłonęło 12 ofiar, bezpośrednio wpłynęło na pomysł akcji łączącej edukację w zakresie bezpiecznego zachowania nad wodą i naturalnie za tym idącą ochronę środowiska. Projekt został zrealizowany po raz pierwszy w formie wakacyjnej akcji „PGNiG Bezpieczne Mazury” w 2008 roku. Istotnym faktem jest też nasze głębokie przekonanie o wartości takich działań. Wiemy z badań, że wiedza o odpowiednim zachowaniu się nad wodą jest niewystarczająca. Raporty społeczne dotyczące sposobu, w jaki młodzi Polacy wypoczywają nad akwenami wodnymi, wskazują na ogromną potrzebę edukacji w tym zakresie. Aspekt ten dotyczy zarówno umiejętności w zakresie udzielania pierwszej pomocy, jak i bezpiecznego oraz proekologicznego zachowania się nad wodą. To zaś związane jest z szeroko pojętą kulturą wypoczynku....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta