Czas na klientów 60+
Siła nabywcza ponad 4 milionów gospodarstw prowadzonych przez osoby po sześćdziesiątce to 150 mld zł. W Polsce firmy nie widzą potencjału tej grupy, a produkty specjalnie dla niej wciąż są rzadkością
W Polsce pokutuje stereotyp, że osoby starsze żyją bardzo skromnie, kupują tylko podstawowe i najtańsze produkty. Z wydanego raportu firmy Gfk Polonia wynika jednak coś innego. Gospodarstw domowych prowadzonych przez osoby po 60. roku życia jest już ponad 4 mln i stanowią 29 proc. ogółu. Według GUS będzie ich przybywało. Ich siła nabywcza przekracza 150 mld zł.
Firmy zdają się tego nie zauważać, w Polsce w zasadzie nie ma reklam skierowanych do starszych klientów, a jeśli się zdarzają, to chodzi głównie o leki, kredyty lub ewentualnie usługi telekomunikacyjne. Właśnie w tej ostatniej branży widać zmianę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta