Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wstydliwe tematy

27 września 2010 | Kultura | Jacek Cieślak
Krzysztof Warlikowski (1962),  jeden z naj-wybitniejszych reżyserów europejskich. Wyreżyserował m.in. „Hamleta”, „Dybuka”, „Bachantki”, „Burzę”, „Anioły w Ameryce”, „(A)polonię”, „Tramwaj”
źródło: Fotorzepa
Krzysztof Warlikowski (1962), jeden z naj-wybitniejszych reżyserów europejskich. Wyreżyserował m.in. „Hamleta”, „Dybuka”, „Bachantki”, „Burzę”, „Anioły w Ameryce”, „(A)polonię”, „Tramwaj”
W „Końcu” grają m.in.: Stanisława Celińska, Magda Cielecka, Ewa Dałkowska, Anna Radwan- -Gancarczyk, Maja Ostaszewska, Maciej Stuhr, Zygmunt Malanowicz. W zespole debiutuje  Mateusz Kościukiewicz („Wszystko, co kocham”, „Matka Teresa od kotów”), na zdjęciu z Jackiem Poniedziałkiem. Scenografia i kostiumy: Małgorzata Szczęśniak, dramaturgia: Piotr Gruszczyński. Premiera 30 września, Farat Film Studio, ul. Notecka 22
źródło: Fotorzepa
W „Końcu” grają m.in.: Stanisława Celińska, Magda Cielecka, Ewa Dałkowska, Anna Radwan- -Gancarczyk, Maja Ostaszewska, Maciej Stuhr, Zygmunt Malanowicz. W zespole debiutuje Mateusz Kościukiewicz („Wszystko, co kocham”, „Matka Teresa od kotów”), na zdjęciu z Jackiem Poniedziałkiem. Scenografia i kostiumy: Małgorzata Szczęśniak, dramaturgia: Piotr Gruszczyński. Premiera 30 września, Farat Film Studio, ul. Notecka 22

Krzysztof Warlikowski o „Końcu”, najnowszej premierze Nowego Teatru

Rz: Na początku myślał pan o innym spektaklu niż „Koniec”…

Krzysztof Warlikowski: Planowałem polską wersję „Tramwaju” według Tennessee Williamsa. Ale powtarzanie przedstawień nie ma sensu. „Koniec” jest dalszym ciągiem refleksji po „(A)polonii”. Coraz bardziej odchodzę od literatury teatralnej, która wydaje mi się kulawa. Oparłem się na „Nickel Stuff” Koltesa, „Procesie” Kafki oraz „Elizabeth Costello” Coetzeego. Mam trzech bohaterów stojących pod bramą i trzy warianty kafkowskiego motywu oczekiwania na wyrok: na to, co jest po drugiej stronie życia.

W „Procesie” pada odpowiedź: nigdy nie poznamy tajemnicy egzystencji do końca.

Ale samo dociekanie pochłania nas tak bardzo, że nie jest chyba ważne, żebyśmy do czegoś konkretnego doszli. Zarówno życie, jak i teatr to dobijanie się do tajemnicy. Po co żyć, skoro się umiera? Czym jest śmierć? Co nas czeka po?

To są pana tematy. A czy łączą się ze szczęściem?

Szczęście w życiu się przydarza. Ale o wiele bardziej napędza człowieka seksualność i myślenie o tym, co jest po...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8737

Spis treści

Nieruchomości w Polsce Południowej

Środki unijne w Polsce południowej

Zamów abonament