Skuteczne zarządzanie należnościami
Michał Powałowski, dyrektor ds. ryzyka, ING Commercial Finance
W czasie recesji zatory płatnicze stają się powszechnym zjawiskiem i zarazem jedną z głównych przyczyn upadłości. W ciągu ostatnich trzech lat ich liczba rośnie. Dlatego też skuteczne zarządzanie należnościami powinno stać się jednym z kluczowych zadań w przedsiębiorstwie. Zasady, którymi warto się kierować, są niezależne od sytuacji na rynku, mają również zastosowanie w okresach koniunktury. Oto kilka podstawowych kwestii, które należy wziąć pod uwagę, aby zapewnić firmie skuteczną kontrolę nad należnościami od kontrahentów.
Zanim rozpoczniemy współpracę, niezbędna jest weryfikacja oraz przyznanie limitów kredytu kupieckiego dla kontrahentów. Każdy z odbiorców powinien mieć ustalony limit określający, do jakiej maksymalnie kwoty może się u nas zadłużyć. Sugerujemy przyznanie limitów sprawdzonym kontrahentom. W celu zweryfikowania wiarygodności płatniczej odbiorcy można skorzystać z następujących źródeł: historii płatnicza z naszych ksiąg, informacji o kontrahencie od innych (zaufanych) firm z branży, KRS – struktura właścicielska, zarząd, czy nie toczy się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta