Sąd może badać zapisy programu lojalnościowego
Umowy zawierane na podstawie wzorców nie mogą określać praw i obowiązków konsumentów w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami
Sąd Najwyższy w precedensowym wyroku uznał, że Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów może zbadać także wzorce tzw. programów lojalnościowych.
Sprawa jest ważna, bo coraz więcej firm wykorzystuje je jako metodę marketingową, a nie zawsze klient zachęcany do wydawania pieniędzy w tej samej sieci hipermarketów czy stacji benzynowych może uzyskać obiecane bonusy. Wyrok SN otwiera drogę do tzw. abstrakcyjnej kontroli postanowień wszystkich takich programów.
Regulamin to umowa
Sprawa, którą zajmował się SN, dotyczyła regulaminu programu Vitay dla klientów stacji benzynowych PKN Orlen SA. O uznanie licznych postanowień tego regulaminu za niedozwolone klauzule umowne wystąpiło do SOKiK...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta