Most Grota na osłodę
Rząd obiecał pieniądze na rozpoczęcie do 2013 r. remontu mostu Grota-Roweckiego. Ale nie ma na razie szans na budowę wylotówki na Gdańsk ani obwodnicy Marek. Warszawa chce walczyć o środki z Brukseli.
Trasa AK między ul. Powązkowską a Modlińską wraz z mostem Grota-Roweckiego to brakujące ogniwo na drodze S8, której nowy odcinek z Konotopy do Powązek otwarto tydzień temu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że przebudowa zrujnowanego mostu Grota jest niezbędna. To najruchliwszy odcinek drogi w Polsce, którym przejeżdża dziennie ok. 150 tys. aut. W czasie remontu w latach 2012 – 2013 konieczne będą zwężenia. Samochody pojadą wtedy nowym mostem Północnym.
Resztki dla Warszawy
Obietnica pieniędzy na most Grota to reakcja premiera Donalda Tuska na ogłoszony w grudniu przez ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka drakoński program oszczędności drogowych na lata 2011
– 2015, który wywołał żywiołowe protesty. Z tego powodu Ministerstwo Infrastruktury i kancelaria premiera stały się celem pikiet i najazdu grup lobbingowych z całej Polski, np. mieszkańców Lublina walczących o obwodnicę....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta