CFO jako twórca wartości w firmie
Ilona Weiss, wiceprezes zarządu ds. finansowych Sygnity, prezydent ACCA Poland
Mówiąc o wartościach w przedsiębiorstwie, należałoby przyjąć dwie perspektywy: zewnętrzną – czyli wartość dla akcjonariuszy, oraz wewnętrzną – czyli wartość dla organizacji. Są to dwa różne, ale bardzo ważne wymiary tego zagadnienia. Czy CFO może być twórcą tych wartości? Tak, i to w dużym stopniu. Wzrost wartości dla akcjonariuszy to priorytet na agendzie każdego CFO w dzisiejszych czasach. Działania CFO mają bezpośredni wpływ na to, jaki ten wzrost wartości jest i czy w ogóle jest.
Zapewnienie finansowania dla spółki – by wspierać jej rozwój, zarządzanie kosztami – by utrzymać lub zwiększać rentowność, zarządzanie płynnością – by zapewnić finansową stabilizację, to tylko nieliczne przykłady, gdzie CFO może budować wartość dla akcjonariuszy. Wreszcie, i co najważniejsze, zadaniem CFO jest wsparcie biznesu w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta