Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

CFO jako twórca wartości w firmie

26 stycznia 2011 | Kongres finansowy
Ilona Weiss, wiceprezes zarządu ds. finansowych Sygnity, prezydent ACCA Poland
źródło: Archiwum
Ilona Weiss, wiceprezes zarządu ds. finansowych Sygnity, prezydent ACCA Poland

Ilona Weiss, wiceprezes zarządu ds. finansowych Sygnity, prezydent ACCA Poland

Mówiąc o wartościach w przedsiębiorstwie, należałoby przyjąć dwie perspektywy: zewnętrzną – czyli wartość dla akcjonariuszy, oraz wewnętrzną – czyli wartość dla organizacji. Są to dwa różne, ale bardzo ważne wymiary tego zagadnienia. Czy CFO może być twórcą tych wartości? Tak, i to w dużym stopniu. Wzrost wartości dla akcjonariuszy to priorytet na agendzie każdego CFO w dzisiejszych czasach. Działania CFO mają bezpośredni wpływ na to, jaki ten wzrost wartości jest i czy w ogóle jest.

Zapewnienie finansowania dla spółki – by wspierać jej rozwój, zarządzanie kosztami – by utrzymać lub zwiększać rentowność, zarządzanie płynnością – by zapewnić finansową stabilizację, to tylko nieliczne przykłady, gdzie CFO może budować wartość dla akcjonariuszy. Wreszcie, i co najważniejsze, zadaniem CFO jest wsparcie biznesu w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8836

Spis treści
Zamów abonament