Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gdy załamie się pogoda, trudno przełożyć urlop

21 maja 2011 | Prawo | Mateusz Rzemek

Pracownik może przerwać wypoczynek tylko z ważnej przyczyny. Niezbędna mu będzie do tego zgoda pracodawcy

 

Zaplanowałem sobie urlop na początek maja. Niespodziewanie jednak przyszły przymrozki. Zrezygnowałem więc z wyjazdu i chciałem wrócić do pracy, aby nie marnować urlopu. Pracodawca nie chciał jednak zgodzić się na to, więc spędziłem całe wolne w mieście. Czy firma może odmówić przerwania urlopu? – pyta nasz czytelnik.

Na wniosek

W myśl art. 164 § 1 kodeksu pracy przesunięcie terminu urlopu może nastąpić na wniosek pracownika, gdy jest umotywowane ważnymi powodami. Ustawodawca nie sprecyzował jednak pojęcia „ważne przyczyny", nie podał również ich przykładowego katalogu. Ich ocenę pozostawił zatem pracodawcy, który może taki wniosek uwzględnić lub nie....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8933

Spis treści
Zamów abonament