Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odwożąc szefa z integracji, kierowca nie odpoczywa

24 maja 2011 | Prawo i praktyka | Marek Rotkiewicz

Szofer auta osobowego ma mieć w każdej dobie 11 godzin tylko dla siebie, a w tygodniu 35. Nie wolno planować wyjazdów zabierających część tych okresów, bo to wykroczenie. Nawet gdy są krótkie

Rozporządzenie (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 561/2006 z

15 marca 2006 w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98 oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (DzUrz UE L 102, dalej rozporządzenie) ma generalnie zastosowanie do przewozu drogowego

- rzeczy, gdy dopuszczalna masa całkowita pojazdów łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza 3,5 tony, lub

- osób  pojazdami skonstruowanymi lub trwale przystosowanymi i przeznaczonymi do przewozu więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą.

Przewozy dokonywane samochodami osobowymi nie mieszczą się w tych kategoriach. Zatem kierowców prowadzących takie pojazdy nie obowiązują przepisy tego rozporządzenia. Stosuje się do nich w zakresie odpoczynków ustawę z 16 kwietnia 2004 o czasie pracy kierowców (DzU nr 92, poz. 879 ze zm., dalej ustawa), a nie kodeks pracy.

Nie dzielimy, nie skracamy

W każdej dobie kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 11 godzin ciągłego odpoczynku. Przy czym przez dobę musimy rozumieć 24 godziny liczone od godziny, w której kierowca rozpoczął  pracę zgodnie z rozkładem czasu pracy.

Zatem maksymalny okres szeroko pojętego pozostawania szofera do dyspozycji szefa...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8935

Spis treści

Ekonomia

Aquapark to kosztowna rozrywka
Awantura o łódzki dworzec za 2 mld zł
Białoruski rubel już oficjalnie wart o połowę mniej
Cytat dnia - Jens Weidmann
Czas na polskich inżynierów
Dotacje z UE plus kapitał prywatny
Frank i dolar rosną w siłę
Google już nie rozwija cyfrowego archiwum prasy
Inwestor zwiększa zaangażowanie
Kalendarium gospodarcze
Kina chcą więcej zarabiać na 3D
Komisja Europejska szuka dochodów do nowego budżetu
Kontrowersyjny plan Boniego
Kręta droga w pogoni za Unią Europejską
Liczba dnia - o 10 lat kryzys cofnął rozwój Włoch
Lokalne władze coraz bardziej przekonane do leasingu
Loty zdrożeją z powodu cen paliwa
Małe firmy ciągle ostrożne w ocenach swojej sytuacji
Meksyk walczy o fotel szefa Funduszu Walutowego
Mniej polis od brokerów
Najchętniej płacimy za assistance zdrowotne
Nie będzie oddzielnego programu dla miast
Nieudolność Brukseli
Nowa oferta internetowa lidera rynku
Pawlak: nic wbrew związkowcom
Polacy zbierają na emeryturę
Poprawia się kondycja finansowa przedsiębiorstw
Pracownicy wracają na budowę chińskiej A2
Profesjonalna pomoc w prowadzeniu działalności gospodarczej
Projekty szpitalne finansowane przez samorządy
Przecena w całej Europie
Pół miliarda funtów za markę butów
Resort finansów nas obraża
Rynki nie wierzą w greckie cięcia
Rząd i węgierskie banki pomogą kredytobiorcom
Samorządowcy w Senacie, czyli plan izby regionów
Sieci hotelarskie szykują wielkie inwestycje w Polsce
Siedlce: stadion i marzenia o Euro 2012
Tanie piwa zyskują na popularności
Targi Plastpol zapowiadają powrót koniunktury
W skrócie
W sprawie programu grantów dalej bez przełomu
Wciąż mało polis na spłatę należności
Wulkan może zakłócić loty
Wydobycie gazu z łupków musi się opłacać
Zboża nadal w cenie
Zamów abonament