Tanie piwa zyskują na popularności
Polacy nie chcą przepłacać za piwo. Coraz chętniej wybierają marki ekonomiczne i robią zakupy w dyskontach
– W Polsce skończyła się era szybkiego wzrostu sprzedaży piwa – uważa Gary Haigh, prezes Kompanii Piwowarskiej, lidera polskiego rynku piwa, a od dziś także szef Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. W pierwszym kwartale 2011 r. sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 0,7 proc., do niecałych 7,1 mln litrów w Polsce. Natomiast w całym 2010 r. kupiliśmy go ok. 34,34 mln hl, o ok. 255 tys. hl więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten branża zawdzięcza ożywieniu popytu w drugiej połowie ubiegłego roku. W drugim kwartale 2010 r., głównie z powodu powodzi i żałoby smoleńskiej, sprzedaż piwa w Polsce skurczyła się bowiem o 3,7...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta