Auto w zieleni
Na 700 mln sprzedanych w 2010 roku aut sporo jest ekologicznych: emitujących mniej spalin, a dzięki połączeniu z Internetem szybciej trafiających do celu, a więc spalających mniej paliwa. Pojawiają się już pierwsze samochody elektryczne, rośnie popularność hybryd.
Koncerny samochodowe i użytkownicy poszukują oszczędnych aut, a np. elektronika umożliwi redukcję spalania. Nawigacja ułatwi szybkie trafienie do celu. Przebojem jest nawigacja trójwymiarowa, wyświetlana na tle krajobrazu, dużo bardziej czytelna od dwuwymiarowych strzałek. Dlatego auta będą miały coraz częściej wi-fi, podobnie jak np. nowe audi A6, w którym system pobiera mapę z Google'a i nanosi na nią strzałki. – Na 100 przejechanych kilometrów potrzebuje ok. 150 MB danych, więc lepiej mieć kartę telefoniczną w ryczałcie – uważa rzecznik Audi Polska Leszek Kempiński. Mercedes zaproponował w nowym sportowym modelu SLK i Sedanie klasy C możliwość połączenia z Internetem poprzez telefon kierowcy. Natomiast w autach BMW jest wbudowana karta SIM. Pasażerowie BMW będą mogli z samochodu zarezerwować stolik w restauracji, przejrzeć oferty kin lub teatrów i kupić bilet. Pierwszym miastem z taką usługą jest Nowy Jork dzięki współpracy z firmą informatyczną MyCity. Elektronika może pomóc także w zdobyciu nowych klientów. – Młodzi nie chcą kupować aut, które nie mają możliwości podłączenia iPodów, MP3, smartfonów lub innych tego typu urządzeń – zdradza przedstawiciel Toyota Motor Europe Michel Gardel. Uważa, że w przyszłości każde auto będzie wyposażone w gniazdka umożliwiające podłączanie różnorodnego elektronicznego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta